Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στη λαϊκή οι λαϊκοί αγώνες.


Αν αυτό δεν λέγεται σαμποτάζ και υπονόμευση τότε ποιο είναι; Αν αυτή η ενέργεια δεν υπονομεύει ευθέως τη βάση της πολιτικής επικοινωνίας και της ανεμπόδιστης επαφής λαού και πολιτικών, τότε ποια άλλη θα μπορούσε να είναι;

Τα ερωτήματα μπορεί να μοιάζουν ρητορικά, αλλά επί της ουσίας είναι πέρα για πέρα εύλογα και ζητούν επιτακτικά απαντήσεις. Ο λόγος;

«Σε απεργία διαρκείας κατεβαίνουν από αύριο (σ.σ. Δευτέρα 28/4) οι παραγωγοί και οι πωλητές λαϊκών αγορών, κλείνοντας τις λαϊκές όλης της χώρας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο, που προωθείται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας… του οποίου διατάξεις και άρθρα εκτιμάται από τον κλάδο ότι “απειλούν με διάλυση 50.000 οικογένειες, εξυπηρετώντας στο έπακρο τα μεγάλα συμφέροντα”».

Ήταν που ήταν περιορισμένος ο χρόνος μέχρι τις εκλογές, ήταν που συνέπιπτε και με την περίοδο των εορτών του Πάσχα, ήρθε κι αυτή η απεργία κι αποτέλειωσε όλον τον επικοινωνιακό σχεδιασμό χιλιάδων υποψηφίων των επικείμενων τριπλών εκλογών για την τοπική αυτοδιοίκηση και το Ευρωκοινοβούλιο.

Πέρα από αστεϊσμούς, είναι γεγονός, ότι οι λαϊκές αγορές έχουν εξελιχθεί από χρόνια σαν ιδανικοί τόποι συνάντησης υποψηφίων και πολιτών κατά τις προεκλογικές περιόδους. Η καθορισμένη ημέρα, ο προσδιορισμένος χώρος κι η κατά κανόνα μαζική προσέλευση για την προμήθεια των απαραίτητων αγαθών πολυάριθμων πολιτών, αποτελούν τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε οι λαϊκές αγορές να καθιερωθούν συν τω χρόνω σαν ένας εκ των ων ουκ άνευ τόπος προώθησης πολιτικών μηνυμάτων, προεκλογικού αγώνα κι επικοινωνίας.

Προφανώς, οι υπεύθυνοι των κομμάτων και των παρατάξεων θα έχουν διαπιστώσει ότι αυτού του τύπου η επαφή με τον κόσμο, ανάμεσα στις ντομάτες Τουρκίας και τον άνηθο Κύπρου, τις πατάτες Αιγύπτου και τα λεμόνια Ουρουγουάης, είναι περισσότερο εύκολο να καρποφορήσει κι ο πολιτικός λόγος και να ανθήσει η μαραζωμένη σχέση πολιτών και πολιτικής. Μάλλον, εκτιμάται, ότι οι πολυάριθμες νοικοκυρές κι οι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι, που κατά το πλείστον επιλέγουν τις λαϊκές, είτε από συνήθεια ή ανάγκη, είτε από ευκολία, για τα ψώνια της εβδομάδας, αποτελούν πρόσφορο «κοινό» για να κοινοποιήσουν και να γνωστοποιήσουν τις απόψεις και την παρουσία τους.

Υποψήφιοι που κάποιοι απ’ αυτούς δεν έχουν ιδέα ούτε πόσο κάνει ένα ματσάκι μαϊντανός, συνωστίζονται κουστουμαρισμένοι δίπλα στους μαϊντανούς και τους άνηθους, προσπαθώντας να πείσουν για τις ιδέες και τις αγνές τους προθέσεις. Γραφικότεροι από πολλούς γραφικούς πωλητές, που πίσω απ’ τους πάγκους διαλαλούν με ευρηματικούς –ομολογουμένως– πολλές φορές τρόπους την πραμάτεια τους, ελίσσονται ανάμεσα σε «καροτσάκια» ακολουθώντας με επιμονή πάνω-κάτω το διαρκώς μετακινούμενο «ρεύμα».

Πολύχρωμα φυλλάδια με φυσιογνωμίες άγνωστες στους περισσότερους πολίτες, πλην όμως πάντα γελαστές, αλλά και ομάδες αγνώστων διεκδικούν με πείσμα και προφανή διάθεση ανταγωνισμού, να προσελκύσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον. Επινοούν, εφευρίσκουν, τολμούν, εξαντλούν την επιμονή τους, αλλά κάποτε-κάποτε και την υπομονή του κόσμου. Υπομένουν τη σκληρή κριτική, δέχονται τις επικρίσεις, σιωπούν στις επιθέσεις, γνωρίζουν πως η αντιπαράθεση τούτη την ώρα είναι ότι χειρότερο και καταστροφικό.  Είναι οι υποψήφιοι.

Α! Υπάρχουν κι οι μοναχικοί –όχι καβαλάρηδες– εκείνοι που «δουλεύουν» καλύτερα μόνοι και ξεκομμένοι απ’ την ανωνυμία της ομάδας, απ’ το απρόσωπο του γκρουπ. Εκείνοι που μπορούν να ξεμοναχιάζουν, να υπόσχονται, να εκλιπαρούν. Εκείνοι που είναι αποφασισμένοι να κάνουν τα πάντα –πάντα με πρόσχημα το καλό του τόπου, του Δήμου, της χώρας κ.ο.κ.– προκειμένου να πιέσουν, πείσουν, να επιτύχουν. Τα τέσσερα –μέχρι τώρα– χρόνια ως τις επόμενες εκλογές έχει αποδειχθεί όπως φαίνεται είναι ικανός χρόνος για να ξεχαστεί απ’ τους περισσότερους ψηφοφόρους, ότι οι πιο πολλοί απ’ αυτούς ήταν παντελώς άφαντοι κι απόντες απ’ τις γειτονιές και τα προβλήματά τους κι όχι μόνο πόσο κάνει ο μαϊντανός δεν γνώριζαν, αλλά και κατά πού πέφτει ο δρόμος που γίνεται κάθε εξάμηνο η λαϊκή.

Το τι θα πράξουν αυτές τις μέρες της απεργίας όλοι οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι και πώς θ’ αναπληρώσουν τη «χασούρα» από την έλλειψη λαϊκών δεν το γνωρίζω. Αυτό που ξέρω και όσο με αφορά, λαϊκή θα πάω –όταν μπορέσω φυσικά– για να ψωνίσω φρούτα και λαχανικά. Η λαϊκή, όσο κι αν έχουν αλλοιωθεί τα χαρακτηριστικά της, εξακολουθεί ν’ αποτελεί πέρα από παζάρι κι αλισβερίσι, ένα χώρο ανθρώπινης επικοινωνίας και ψυχικής εκτόνωσης, μια αγορά και μια ευκαιρία για τους γείτονες βγαίνοντας απ’ το σπίτι ν’ ανταμώσουν, να πουν τα δικά τους, να ανανεώσουν τα νέα τους, να έρθουν σ’ επαφή μεταξύ τους. Το σέβομαι και δεν προτίθεμαι να διαταράξω τις συνήθειες των γειτόνων εμφανιζόμενος –όπως άλλοι– από το πουθενά σαν… ξυλάγγουρο ενόψει των δημοτικών εκλογών.

Οι περισσότεροι γνωστοί κι οι γείτονες με γνωρίζουν, δεν περιμένουν να με μάθουν απ’ τη λαϊκή. Τα έχουμε πει και τα λέμε τόσες και τόσες φορές αλλού. Τους σέβομαι, λοιπόν, κι είμαι βέβαιος, ότι το εκτιμούν.

Σχόλια

  1. Ε, από αυτήν την οπτική γωνία, δεν το είχα "δει" καθόλου το θέμα των Λαϊκών Αγορών, αγαπητέ μου Βαγγέλη!
    Χάνουν ψήφους...χάνουν έδαφος...χάνουν και τα ζαρζαβατικά που ενδεχομένως να ήθελαν να τους πετάξουν οι καταναλωτές, όταν θα τους συναντήσουν. Και δεν αστειεύομαι...

    Χρόνια Πολλά και καλά εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια σου πολλά, Πηνελόπη!

      Χαίρομαι που σου πρόσφερα μιαν "άλλη" οπτική του θέματος!

      Αν πας σε κάποια λαϊκή αυτή την εποχή θα το διαπιστώσεις! (Μετά φυσικά όλοι οι υποψήφιοι εξαφανίζονται!!!)

      Διαγραφή
  2. Κατ'αρχήν να ευχηθώ Χρόνια Πολλά
    εύχομαι το φως της Ανάστασης να φωτίζει πάντα τα σκοτάδια μας.

    Οσο για τις Λαϊκές έχεις απόλυτο δίκιο και συμφωνώ απολύτως
    εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι πως ασχολείται η κυβέρνηση
    με τα ζαρζαβατικά ,το γάλα το φάρμακα και ένα σωρό προϊόντα
    και την αφήνει εντελώς αδιάφορη η ασφάλεια,οι μισθοί,η υγεία των
    πολιτών ,μπορείς να μου εξηγήσεις??

    Ας ελπίσουμε ότι μπορούν να εκτιμήσουν οι ψηφοφόροι
    ποιοι είναι "οι μαϊντανοί" και να τους στείλουν στους πάγκους!

    Δροσερά Αναστάσιμα εμπλουτισμένα με ανοιξιάτικες μυρωδιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλά με υγεία, χαρές κι ευτυχία!

      Είναι πολλά, zoyzoy μου, αυτά που πρέπει ν' ασχοληθεί κι η κυβέρνηση και όλοι μας. Τα έχουμε επισημάνει μεταξύ μας τόσες και τόσες φορές.

      'Οπως εύστοχα γράφεις στο χέρι μας είναι να επιλέγουμε κατά το δυνατόν σωστά, ώστε ν' αποφεύγουμε μετά να το... κόβουμε για μια τετραετία!

      Βραδινά με την υγρασία της νύχτας και την υποψία της άνοιξης!

      Διαγραφή
  3. Όντως οι λαϊκές προεκλογικά λειτουργούν σαν μέλι για τους πολιτικάντηδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Οπως και να 'ναι οι λαϊκές είναι μια ευκαιρία ευκαιρία για τους υποψήφιους. Το κακό όμως είναι ότι μετά τις εκλογές μην τους είδατε και μην τους απαντήσατε!

      Σε χαιρετώ εγκάρδια!

      Διαγραφή
  4. Πέρασα για να σου ευχηθώ Καλή Επιτυχία στον αγώνα σου. Θεωρώ ότι φωνές σαν τη δική σου τις έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο σ' ευχαριστώ πολύ!

      Το ενδιαφέρον και τα καλά σου λόγια μου δίνουν πολύτιμη δύναμη και κουράγιο στην ομολογουμένως δύσκολη προσπάθεια!

      Να είσαι καλά και μακάρι να κατορθώσουμε να διορθώσουμε, καθένας από την πλευρά του και στο βαθμό που μπορεί, εκείνα που μας πληγώνουν και μας απογοητεύουν. Το σπουδαιότερο όμως, να προσπαθήσουμε να ξαναγεννηθεί η ελπίδα κι η αισιοδοξία για την κοινωνία μας κι ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά, για τα παιδιά μας.

      Σε χαιρετώ εγκάρδια!

      Διαγραφή
  5. Eυάγγελε,επειδή έχω ταράξει αρκετές φορές στη ζωή μου ,τη ζωή μου, ως ενεργός πολίτης, συμμετείχα ως υποψήφια σε δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, αυτό της λαικής το λαικίζειν με εξόργιζε αφάνταστα!Όμως διαπίστωσα ότι δεν συνέβαινε το ίδιο σε πολλούς συμπολίτες μου!Μακάρι να έχει αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών και να μην ενθουσιάζονται πια με τέτοια προεκλογικά κόλπα!Πολύ καλή επιτυχία και δύναμη σου εύχομαι μέσα από την καρδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου, 'Ολγα! Με χαρά σε συναντώ και πάλι!

      Ευχαριστώ για τις ευχές σου! Μακάρι ν' αλλάξει σιγά - σιγά κι η νοοτροπία που περιορίζει την άμεση πολιτική επικοινωνία μόνο στις προεκλογικές περιόδους και με τον τρόπο που γίνεται και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για διαρκή γόνιμο κι εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ πολιτικών και πολιτών. Μακάρι!

      Σου εύχομαι τα καλύτερα!

      Διαγραφή
  6. Ευάγγελε για αύριο,πέρασα να σου αφήσω τη θετική μου ενέργεια για πολύ καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ολγα μου είσαι πολύ καλή! Σ' ευχαριστώ εγκάρδια για το ενδιαφέρον και τη φιλία!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Καλοπροαίρετα

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΓΡΑΜΜΗ 19 ΤΟΥ ΤΡΟΛΕΪ "ΜΟΥΣΕΙΟ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ"

Το Χαλάνδρι εξυπηρετείται από τον ΗΛΠΑΠ με δύο γραμμές τρόλεϊ, τη γραμμή 18 «Μουσείο – Χαλάνδρι (Εθνικής Αντιστάσεως)» και τη γραμμή 19 «Μουσείο - Σταθμός μετρό Χαλάνδρι (Σίδερα)», που αποτελεί εδώ και μερικούς μήνες προέκταση της γραμμής 19 «Μουσείο – Χαλάνδρι (Σίδερα)» που ήδη λειτουργούσε. Το δρομολόγιο της γραμμής 19 όμως από την αφετηρία στο σταθμό του μετρό και ακολουθώντας τη διαδρομή Λεωφόρος Δουκίσσης Πλακεντίας, πλατεία Κένεντι (Φλύας) Παλαιολόγου και δεξιά την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, διέρχεται και πάλι μέσω του κέντρου του Χαλανδρίου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί υπερβολικά. Ιδιαίτερα τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής τα δρομολόγια έχουν διάρκεια πάνω από μιάμιση ώρα.
Για τους διερχόμενους από την περιοχή οδηγούς είναι γνωστά τα μποτιλιαρίσματα που δημιουργούνται καθημερινά τις ώρες αιχμής στον κόμβο της πλατείας Κένεντι, στη διασταύρωση Παλαιολόγου (Παπανικολή) και Εθνικής Αντιστάσεως, στην έξοδο της Ανδρέα Παπανδρέου προς την πλατεία Χαλανδρίου, στη συμβολή της Βασιλέως Γεωργίου…

Διαγράφεται το "μνημόνιο".

Ναι, αυτό που έχει μείνει στο κοινωνικό υποσυνείδητο σαν τη λέξη «μνημόνιο» είναι επαχθείς περικοπές και δραματικές μειώσεις εισοδημάτων. Ίσως κάποια κυβέρνηση στο εγγύς –γιατί όχι;– μέλλον να προτείνει και την οριστική διαγραφή της απ’ το ελληνικό λεξιλόγιο μ’ ένα νόμο και μ’ ένα μόνο άρθρο.
Ποιος αποκλείει, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα στη χώρα, ενδεχόμενη αποτυχία στη διαγραφή του χρέους, να διασκεδαστεί με τη διαγραφή αντ’ αυτού της λέξης «μνημόνιο». Ούτως ή άλλως ζούμε στις μέρες που κι οι ίδιες οι λέξεις έχουν χάσει το νόημα, τη σημασία ή κι αυτήν ακόμα την αξία τους.
Εξάλλου, από καιρό στη μούγκα και χωρίς πολλές φανφάρες και τυμπανοκρουσίες έχει διαγραφεί μονοκοντυλιά η λέξη «μεταρρύθμιση», της οποίας η τύχη όχι μόνο αγνοείται, αλλά κι είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο, ότι δεν πρόκειται ν’ ακουστεί το επόμενο διάστημα από πρωθυπουργικά χείλη ούτε σαν αστείο.
Μετά το «μνημόνιο», η «μεταρρύθμιση» είναι ίσως η περισσότερο ταλαιπωρημένη και –προπαντός– παρεξηγημένη λέξη. Καραμέλ…

Άρρωστοι.

«Έχουμε, τουλάχιστον, την υγειά μας», η συνηθέστερη στις μέρες μας επωδός κλείνοντας μια συνομιλία. Έχουμε την υγειά μας, αμ δε· παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του, εφόσον ούτε την υγειά μας, όπως νομίζουμε, έχουμε.
Σε ποια υγεία αναφερόμαστε; Ότι, δηλαδή, περπατάμε και στεκόμαστε όρθιοι; Ότι δεν έχουμε ίωση ή κάποια ανίατη ασθένεια; Ότι μπορούμε και τρώμε και μιλάμε; Σε τι ακριβώς, γιατί στις μέρες που ζούμε μόνο όποιος έχει ολική αναισθησία ή ανήκει στον κυβερνητικό μηχανισμό μπορεί να αισθάνεται καλά, όλοι οι υπόλοιποι, ακόμα κι αν δεν καταφεύγουν προς το παρόν στα ψυχοφάρμακα, βρισκόμαστε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, σε συνθήκες παρατεταμένης ανασφάλειας και βαθιάς κατάθλιψης.
Δεν είμαστε καλά, δεν είμαστε καθόλου καλά, όχι γιατί μέρα τη μέρα φτωχαίνουμε και πάμε, όχι γιατί εξοικειωθήκαμε με το ψέμα, ούτε γιατί πιστέψαμε αφελώς ότι «όλοι το ίδιο είναι», δεν είμαστε καλά γιατί συνηθίζουμε λίγο-λίγο τη μιζέρια, ανεχόμαστε σιγά-σιγά αυταρχικές επιλογές, δεχόμαστε μέρα με…